Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Denna information är specifik för Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

Kristianstad

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Vardagar 9.00-16.30. 15 maj-14 september har vi öppet 9.00-16.00.

Följande dagar har vi öppet 09.00-15.00

Trettondagsafton
Skärtorsdag
Valborgsmässoafton (M-F)
Dag efter Kristi himmelsfärdsdag
Dag före Alla Helgons Dag


För kontakt efter kontorstid

Besöksadress:

Tivoligatan 6

Vardagar 09.00-16.30. 15 maj-14 september har vi öppet 9.00-16.00.

Postadress:

Box 133

291 22 Kristianstad

E-post:

Telefonbanken:

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid: 044-19 62 00
Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Facebook

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Så här gäller reseskyddet i hemförsäkringen

    Genom hemförsäkringen kan du få ersättning för merkostnader i samband med hemresan på upp till 5 000 om du inte hinner med ditt flyg eller tåg på grund av oförutsägbara händelser. Om du har försäkringen Utökat reseskydd kan du få ytterligare 10 000 kronor. 

    Har du redan innan avresan från bostaden får besked, via media eller resebolaget, om att flyget blivit inställt får du inte någon ersättning.

    Utökat reseskydd

    Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan du få ersättning för personförsening. Förutsättningen är du har påbörjat din resa men inte kunnat fullfölja den på grund av att flyget eller tåget blivit försenat eller ställts in. Är förseningen mer än åtta timmar får du 1 000 kronor och efter 36 timmars försening får du ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per försäkrad person.

    I Utökat reseskydd ingår även ett avbeställningsskydd som gäller om du blir tvungen att ställa in resan på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall men inte om du ställer in din resa av andra anledningar.

    Mer om Utökat reseskydd

    Så gäller det extra försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    Extra försäkringsskydd i vårt bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet, eller via våra andra betaltjänster. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt. Blir förseningen mer än åtta timmar får du 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening får du ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per försäkrad person..

    Reklamationsrätt på köp med vårt bankkort

    Du har även möjlighet att reklamera ditt köp av resa.

    Läs mer om reklamation av köp 

  • Nej.

  • Små drömmar räknar vi att man kan nå med ett sparande på max två år och kopplas till sparkonto. Du kan knyta ett sparmål till vart och ett av dina sparkonton. Stora drömmar är längre än två år och kopplas till ett sparande på ISK-konto.

  • Efterlevandeskydd fungerar olika beroende på vilken typ av pensionssparande du har. Generellt innebär det att dina pensionspengar tillfaller dina förmånstagare, det vill säga närstående, när du avlider. Har du inget efterlevandeskydd tillfaller dina pensionspengar andra sparare.

    Vill du veta hur ditt förmånstagarförordnande ser ut, alltså vem eller vilka som får dina pensionspengar när du dör, ber vi dig kontakta oss så skickar vi information.

  • Det är inte säkert att du kan göra ändringar efter att du börjat ta ut din pension, därför är det bäst att se över dina behov och göra ändringar innan det är dags för utbetalning.

    Är du osäker, kontakta din rådgivare.

  • Ja, det går oftast bra. Som kund hos oss får du ett utbetalningsbrev innan du går i pension. Där har du oftast möjlighet att göra ett val. Tänk på att vissa förändringar kan medföra en hälsoprövning, som måste godkännas för att du ska kunna göra den ändring du vill.

  • Ja, det går ofta bra. Om det gäller tjänstepension kan du behöva godkännande från din arbetsgivare.

  • Ja, det är oftast inga problem. Kontakta din rådgivare för att få reda på vad som gäller just dig.

Till frågor och svar

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens