Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi gör det tryggare för dig, din skog och ditt lantbruk

Hantera din ekonomi

Hos oss hittar du de banktjänster som du behöver för att driva din skogs- eller lantbruksverksamhet.

Försäkra ditt lantbruk

Tillsammans skräddarsyr vi det skydd du behöver för ditt skogs- och lantbruk med lokal och smidig skadereglering. Vi ger dig även råd och tips för att undvika skador.

Skydda dig själv och din familj

Det är inte bara verksamheten som behöver försäkras, minst lika viktigt är att du ger dig själv och din familj trygghet. Vi hjälper dig att hitta rätt skydd och har lösningar även för dig som har anställda.

Ring någon av våra duktiga rådgivare Kontakta oss

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Nyheter

Visa alla

Vanliga frågor & svar

  • Vi har haft fler störningar än normalt den senaste tiden. Det är förstås inte acceptabelt att våra system krånglar och det är vår högsta prioritet att lösa situationen.

    En orsak till störningarna är att vi gör stora utvecklingsarbeten i våra digitala tjänster just nu. Dessbättre är störningarna oftast kortvariga och det räcker vanligtvis med att försöka igen en stund senare.

    Problemen innebär endast att det stundtals inte går att nå vissa tjänster.

    Vad gör ni åt det här?
    Vi har satt högsta prioritet på frågan. När störningarna uppstår ska vi snabbt lösa dem men framför allt ta hand om grundorsakerna så att de inte kommer igen.

    Kan ni garantera att problemen inte fortsätter?
    Det går inte att garantera att tekniska system alltid ska fungera, men vi kan garantera att det är högsta prioritet för oss att säkra att ha stabila digitala tjänster för våra kunder.

    Varför får vi inte information direkt när störningarna inträffar?
    Oftast är det så kortvariga störningar att de har hunnit bli lösta innan vi hunnit informera. Är det större störningar som sträcker sig över längre tid så informerar vi vanligtvis på webbplatsens inloggningssida och i appen.

  • Funktionen kontaktlösa betalningar kan du slå av och på i appen, klicka på Hantera köpspärrar eller i internetbanken, gå in under Kortfliken och menyn Inställningar. Efter att du slagit på eller av funktionen behöver du göra ett vanligt kortköp eller uttag med chip och pinkod för att ändringen ska slå igenom.

  • På grund av ett tekniskt fel hos Upplysningscentralen kan du ha fått ett brev om att Länsförsäkringar beställt en bevakningstjänst på ditt företag. Upplysningscentralen kommer att kontakta dig som fått det felaktiga brevet.

  • Om du råkar ut för en skada på din bil eller i ditt hus vill du vara säker på att den repareras på ett kvalitetssäkert och prisvärt sätt. Därför samarbetar Länsförsäkringar Bergslagen med de bästa bilverkstäderna och byggföretagen. Vi ställer höga krav på våra samarbetspartners och alla uppfyller de våra certifieringskrav. Det innebär att de utför fackmannamässiga reparationer enligt gällande branschregler och uppfyller våra miljö- och leverantörskvalitetskrav.

  • För några veckor sedan skickade vi ett brev till kunder där vi saknar uppgift om skorsten på den försäkrade fastigheten. Många svarade på brevet, vilket vi är glada för.
    Tyvärr har ett tekniskt fel gjort att det denna vecka gått ut ytterligare ett brev om samma sak. Har du nyligen skickat in ditt svar om skorsten kan du bortse från detta brev. Vi ber om ursäkt för krånglet.

Till frågor och svar

Kontakta oss